Øvre Romerike Handicap IL

Svømming

Alle har behov for å bevege seg og bruke kroppen i fysisk aktivitet. For oss handler det ikke om hva du kan gjøre på land, men hva du KAN gjøre i vann! ALLE kan bevege seg i vann og alle kan mestre i vann! Vann gir motstand, gir oppdri , vann er alltid i bevegelse. I vann kan vi  yte. Vannets egenskaper gir et «hav» av muligheter for aktiviteter for alle mennesker.

I vann er det:

» frihet og likhet

» glede og lek » sosialt

Vann gir:

» mestring og kontroll » koordinasjon og bevegelighet

» kondisjon og styrke

» Og i vann slår man seg ikke om man faller

Målet kan være å bli best i verden – eller det kan rett og slett være gleden av å være i vann, enten det er lek eller trening. Svømming og aktiviteter skal være tilgjengelige for alle – uavhengig av funk­ sjonsnivå, ferdigheter og mål. Det er mulighetene og hva en kan få til som teller, ikke begrensingene.

Svømming er en idrett og en aktivitet som de aller  este kan drive med, uansett funksjonsned­ settelse. Det er ikke behov for hjelpemidler, og for eksempel rullestoler og proteser ligger igjen på land.

Svømming er frihet i vann!

Øvre Romerike Handicap Idrettslag
2051 Jessheim